Her finner du informasjon som gir deg trygghet når du handler i TJUBIBUTIKKEN.

LEVERING OG FRAKT
Ordrer sendes vanligvis gjennom Posten Norge som brev eller som pakke til ditt lokale postkontor. Vi vil levere din ordre så raskt som mulig, normalt innen 10 dager etter ordredato dersom din TJUBI finnes på lager. Det må påregnes 3-4 ukers leveringstid dersom din TJUBI ikke finnes på lager.

TJUBI leveres fraktfritt til ditt lokale postkontor dersom du handler for mer enn 1000 kroner!

PRISER
I alle priser inngår 25% mva (moms). Du vil tydelig se på din ordrebekreftelse hvor stor andel av beløpet du betaler som er mva. Dersom Statens satser for mva skulle endres vil våre priser også endres med tilsvarende prosentsats.

BETALING
All handel i TJUBIBUTIKKEN forutsetter forhåndsbetaling med bankkort eller kredittkort. TJUBI AS aksepterer VISA og MasterCard, og vi samarbeider med DIBS for en sikker håndtering av kortbetalingen. Kortnummeret sendes gjennom en kryptert forbindelse direkte til banken og lagres aldri hos oss.

VISA

MasterCard


 

ANGREFRIST
Etter at du har mottatt varen har du etter Norsk Kjøpslov 14 dagers angrefrist! Angrefristen gjelder på alle varer kjøpt hos TJUBIBUTIKKEN.
For å benytte deg av angrefristen forutsettes det at varen returneres til TJUBI AS i samme stand som du mottok den. Varen må være ubrukt, og alle merker og lapper må være på varen, samt at den skal ligge i original emballasje ved retur.

Sammen med returnerte varer skal det ligge Angrefristskjema hvor du skal ha fylt ut årsaken til at du valgte å returnere varene. Se også informasjon under.

BYTTERETT / RETUR

Dersom du bytter til en annen størrelse betaler du evt. prisdifferansen og porto for retur.

Slik gjør du:
1. Fyll ut returseddelen (sendt sammen med varene dine) – hva du returnerer og hvilken vare du eventuelt ønsker å bytte til.
2. Oppgi årsaken til hvorfor du ønsker å bytte.
3. Send varene til TJUBI AS, co Kjeller Innovasjon AS, pb 102, 2027, Kjeller.  Merk sendingen med ”TJUBIBUTIKKEN”.

Tilbakebetaling
Når vi har fått tilbake varen og ser at alt er ok, vil vi innen 3 uker betale tilbake beløpet du har betalt for varen. Frakt og ekspedisjonskostnader refunderes ikke.

GARANTIER / REKLAMASJON
Dersom du skulle være så uheldig å få levert en vare med feil eller mangler fra TJUBI AS kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du har mottatt varen. For å kunne gjøre mangel gjeldende må TJUBI AS få skriftlig beskjed rimelig tid etter at du oppdaget, eller burde ha oppdaget mangelen. Dersom du ønsker å heve kjøpet eller få en ny vare, returnerer du varen med feil sammen med returskjema. Vi refunderer dine fraktutlegg. Husk å oppgi navn og kontonummer. Dersom det gjelder reklamasjon av en brukt vare, kontakt først TJUBI AS på telefon 993 22 522, eller pr e-post: butikk@tjubi.no.
Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp. Les også avsnittet om retur av varer.

Merk at synlige transportskader på sendingen må meldes i fra innen 5 dager til TJUBI AS.

PERSONOPPLYSNINGER
For å handle hos TJUBIBUTIKKEN må du være registrert som kunde i vår database. Det betyr at for å gjennomføre en bestilling må du samtykke til at ditt navn og personopplysninger registreres i vårt kunderegister. Dine personopplysninger vil bli behandlet av TJUBI AS kun for å administrere kunderelasjonen, samt for markedsføringsformål. Som et ledd i markedsføringen utføres det av og til analyser på bakgrunn av dine personopplysninger. Analysene foregår slik at vi ved hjelp av særskilte kriterier velger ut hvilke personer markedsføringen skal rettes mot. Disse kriteriene er sist foretatte innkjøp og antall innkjøp, utestående beløp, alder, kjønn og postnummer.

Du kan ved å henvende deg til TJUBI AS kreve at personopplysninger rettes eller slettes, eller du kan reservere deg mot at dine personopplysninger anvendes for direktemarkedsføring. For øvrig vises det til personopplysningsloven.

FORCE MAJEURE

Dersom det skulle oppstå en situasjon som gjør det umulig for TJUBI AS å oppfylle sine forpliktelser i en bestilling/ordre, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeur, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.

Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over. Her også innbefattet krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.

Vi garanterer en enkel og trygg handel i TJUBIBUTIKKEN – God handel!